Jens arbejder på materialegården i Vej & Park. Tidligere skulle Jens tale med sin leder om morgenen om dagens program. Men med Microbizz behøver Jens blot at logge på systemet på sin smartphone – så ser han med det samme dagens opgaver.
Jens ser, at han skal ordne to opgaver i dag. Han kan se, at den ene opgave er en hasteopgave og den anden opgave en ad hoc-opgave. Jens sørger for at checke ind om morgenen, så timesedlerne udfyldes
automatisk.
Jens starter første opgave via sin smartphone og læser en vigtig note. Jens ser, at der er to feje-/sugebiler hjemme. Jens bruger QR-koden til at tjekke bilen ind på denne opgave.
Lederen skrev i noten, at det er feje-/sugerute nr. 4, der skal køres. Jens kører ud på vejen og starter den automatiske rutevisning, som viser ruten på kortet og fortæller ham, hvor der skal feje/suges.
Jens afslutter opgaven og checker ud på materialegården – hans timeseddel opdateres automatisk. Efter frokost checker Jens ind på dagens anden opgave, som er græsslåning. På kortet ser han hvilke arealer, der skal slås.
Der er et problem med græsklipperen, så Jens vedhæfter et billede og noterer fejlen på opgaven, som derfor står åben.
Jens’ leder ser i Microbizz, at feje-/sugeopgaven er kørt korrekt, men at græsslåningen ikke kunne afsluttes. Lederen fejlmelder græsklipperen og i Microbizz ses det, at den er til reparation i 10 dage, og hvad fejlen er.